Seminář pořádaný ČAK řešil, proč a jak by měl být advokát na sociálních sítích

Proč vůbec používat sociální sítě a jak je využít pro rozvoj své advokátní praxe? Na tyto dvě základní otázky se snažil co nejšíře odpovědět seminář nazvaný Sociální sítě – začínáme, který uspořádala dne 5. října 2022 v Praze Česká advokátní komora. Vedla jej odbornice na sociální sítě a digitální marketing Dorota Kajfoszová.


Na první otázku, tedy proč jsou vlastně sociální sítě důležité, odpověděla lektorka hned v úvodu:
protože v posledních pěti letech se z nich stalo primární médium, kde se konzumují informace.

V průběhu celého semináře pak vyplynula jasná odpověď i na druhou otázku, proč by je měl mít každý advokát a advokátka: protože na sítích jsou klienti, ať již bývalí, přítomní, nebo – hlavně – ti budoucí.

Jak zdůraznila lektorka, na sociálních sítích je třeba si budovat svoji „osobní značku“, promyslet si strategii komunikace své osoby a identifikovat cílovou skupinu, kterou chci oslovit, a to s perspektivou nejméně na rok až pět let. „Je to běh na dlouhou trať,“ poznamenala.

V debatě s účastníky semináře pak lektorka opakovaně zdůraznila potřebu komunikovat na síti tak, aby tomu rozuměli i právní laici. „Právníci často mluví nesrozumitelnou řečí pro lidi mimo obor, ale ti jsou právě vaší cílovou skupinou. Srozumitelnost je stěžejní,“ uvedla Kajfoszová. Jako další zásadu pak zdůraznila otázku kybernetické bezpečnosti. „Pro právníka je únik dat to nejhorší pro jeho pověst. Je třeba dodržovat zásadní bezpečnostní pravidla, jako je i dvoufázové ověření účtů na všech sítích i u e-mailů,“ řekla. K velmi praktickým radám patřila i ta, že na sociální sítě nepatří konflikt. „Vždy se jej snažím dostat ze sociálních sítí do privátní sféry a vyřešit po e-mailu či osobně,“ popsala lektorka.

V další části semináře Kajfoszová shrnula zaměření, výhody a profily uživatelů jednotlivých sociálních sítí, nejpodrobněji Facebooku, dále Instagramu, TikToku a Twitteru, upozornila i na Pinterest a okrajově i na YouTube. Za základní síť, na které by měli být podle jejího názoru všichni advokáti a advokátky i každá advokátní kancelář, ale označila LinkedIn, s tím, že k tomu ještě každému doporučuje vybrat si podle svého zaměření další sociální síť na budování své značky. „LinkedIn je první místo, kam si vás lidé přijdou ověřit, je to skvělý nástroj na oslovení klientů i spolupracovníků,“ zdůraznila.

Na jednom konkrétním profilu jedné z účastnic pak v poslední části semináře podrobně rozebrala, jak si na LinkedInu vytvořit profil, co by měly obsahovat jeho jednotlivé rubriky, jaké jsou zásady pro vytváření obsahu či jak získávat lidi do své sítě, měla i řadu dalších praktických rad.

 

Pokud vás toto téma zajímá, další, navazující seminář nazvaný Sociální sítě pro pokročilé, se bude konat 20. října v Praze. Můžete se na něj stále ještě hlásit ZDE.

 

Redakce AD
Foto: ČAK

Go to TOP