Placení influenceři v Německu musejí příspěvky na síti označit jako reklamu

Influenceři, kteří v Německu za propagaci zboží na sociálních sítích dostávají od výrobců zaplaceno, musejí své příspěvky jasně označovat jako reklamu. Rozhodl o tom dne 9. září Nejvyšší soud Spolkové republiky Německo. Ten posuzoval případy tří influencerů ze sociální sítě Instagram, která patří americké společnosti Facebook.

 

Soud uvedl, že jedna influencerka z fitness centra měla jasně oznámit, že jde o reklamu, když dostala za placeno za propagaci určité značky. Tuto povinnost ale podle soudu naopak neměla televizní moderátorka a influencerka Cathy Hummelsová, jejíž příspěvek s hračkou její stoupence z Instagramu přivedl na stránky výrobce. Za propagaci totiž nedostala zaplaceno.

Jak uvedla agentura Reuters, influenceři, kteří mají tisíce sledujících, mohou od výrobců nejrůznějšího zboží za propagaci na Instagramu získat nemalé částky. V případě, že žádné peníze nedostávají, mohou influenceři ukazovat zboží na síti i bez toho, aby příspěvek označili za reklamu.

Na účinnějším odhalování skryté reklamy influencerů na své platformě se Instagram dohodl s britským antimonopolním úřadem v loňském roce.

 

Zdroj: ČTK
Foto: canva.com

Go to TOP