Společnost Lindt vyhrála v Německu další kolo sporu o čokoládovou figurku

Švýcarský cukrárenský koncern Lindt & Sprüngli si připsal významné vítězství v dlouholetém soudním sporu s konkurenční německou firmou Heilemann o čokoládového velikonočního zajíčka. Německý spolkový soudní dvůr (BGH) v Karlsruhe rozhodl, že poznávací znamení zajíčka od společnosti Lindt & Sprüngli – zlatá fólie, do které je zabalený – má právo na ochranu.

Lindt prodává své velikonoční zajíčky na německém trhu od roku 1952, od roku 1994 mají typický zlatý obal s červenou mašlí kolem krku. V Německu jde o zdaleka nejprodávanější velikonoční čokoládovou figurku, švýcarský podnik má na trhu podíl přes 40 procent.

S německými konkurenty, kteří rovněž začali prodávat čokoládové zajíčky zabalené ve zlaté, se Lindt & Sprüngli soudí léta. Kromě švábské firmy Heilemann dříve žaloval například i výrobce cukrovinek Riegelein. Ve snaze získat ochranu pro tvar své figurky neuspěl, nyní mu ale spolkový soud dal za pravdu v tom, že zlatá fólie patří k hlavním poznávacím znamením jeho čokoládových zajíčků. Výrobce u soudu argumentoval průzkumem, v němž 70 procent spotřebitelů uvedlo, že si zlatou barvu s produkty Lindt spojují.

Případ se nyní vrací k soudu v Mnichově, který má rozhodnout, zda Heilemann poškodil ochrannou známku Lindtu.


Zdroj: ČTK
Foto: canva.com

Go to TOP