Na potřebu lepších pracovních podmínek pro rodiče dětí upozorňuje kampaň

Druhý ročník kampaně „Mámy to chtěj taky“, která upozorňuje na potřebu flexibilních pracovních podmínek pro rodiče malých dětí, odstartovala tento týden platforma Mumdoo. Kampaň reaguje na letošní změny v zákoníku práce a poukazuje na stále přetrvávající zdrženlivost firem při zavádění flexibilních pracovních modelů. Poukazuje na to, že flexibilita není benefit, ale klíč k udržení talentovaných lidí ve firmách.

 

Podle dat Ministerstva práce a sociálních věcí (MPSV) je u žen návrat do práce po dětech výrazně pomalejší než u mužů – 25 % matek je do jednoho roku od skončení rodičovské v evidenci Úřadu práce. Většina maminek si při péči o děti pracovat přeje. Reálnou možnost má ale jen 45 procent z nich. Hlavní překážkou bývá právě flexibilita, jako zásadní ji uvádí 90 procent rodičů.

„Flexibilita v práci není výdobytek ani benefit, jde o nutnost, bez které se mnozí neobejdou. Zvláště pro rodiče malých dětí je možnost využít nějakou formu flexibility naprosto zásadní, 97 % z nich si ji přeje,“ říkají zakladatelky Mumdoo Lucie Bášová a Kristýna Cejnarová.

Bez pružných úvazků přichází rodiče malých dětí o kontakt se svou profesí a firmy zase o příležitost udržet si schopné, loajální a motivované lidi. „Zavádění flexibility nemusí být složité, pokud je postavené na důvěře, jasných pravidlech a otevřené komunikaci,” říká Simona Zálešáková, specialist diversity a inkluzeČSOB.

 

Flexibilita je strategická výhoda

Velké změny se nedějí přes noc. Každá firma, stejně jako každá rodina, si to potřebuje nastavit podle sebe. Flexibilita může vypadat jako zkrácený úvazek, více práce z domova nebo jen posunutý začátek směny. Jde o hledání funkčního kompromisu, řešení, které je chytré, udržitelné a smysluplné. To že to není jen o volnosti ví Radana Hartošová, HR manažerka z firmy RSM. „Je to o vzájemné důvěře a odpovědnosti. V RSM vycházíme vstříc a dáváme kolegům prostor pracovat tak, jak jim to vyhovuje a zároveň věříme, že s tím přichází i odpovědnost. Když funguje důvěra na obou stranách, funguje i spolupráce,“ říká Radana Hartošová.

„Firmy, které flexibilitu zavedou, získají také spokojenější zaměstnance,” domnívá se Simona Sochrova, HR Director Rohlik.cz, která vidí flexibilitu jako konkurenční výhodu. S tím souhlasí také Barbora Přikrylová, HR manažerka pro nábor z Dr. Max: „Když dáte lidem prostor, odmění vás svou loajalitou a efektivitou. Flexibilita není slabost, ale strategická výhoda, která často pomáhá budovat silnější a spokojenější týmy.“

Příběhy čtyř letošních hybatelek, které jsou tváří kampaně, ukazují různé podoby flexibility. Osobní bankéřka Tereza z ČSOB, manažerka Natálie z RSM, mzdová účetní Jana z Rohlik.cz a lékárník asistent Petra z Dr. Max.

 

Aktivní rodiče na pracovním trhu i posílení ekonomiky

Kampaň je běží online i offline. Velkoformátové vizuály jsou k vidění od 5. října, doplňují je sociální sítě, PR aktivity a digitální reklama. Všechny příběhy a pohledy partnerů najdou zájemci na mamytochtejtaky.cz.

Kampaň reaguje na letošní změny v zákoníku práce a zároveň poukazuje na stále přetrvávající zdrženlivost firem při zavádění flexibilních pracovních modelů. Mumdoo tímto znovu otevírá důležité společenské téma a zdůrazňuje, že pružné formy zaměstnání jsou klíčové nejen pro to, aby rodiče mohli zůstat aktivní na pracovním trhu, ale i pro celkové posílení české ekonomiky. Kampaň je částečně spolufinancovaná z grantu Erasmus+ od Evropské unie.

 

Redakce AD
Foto: pexels.com, mumdoo

 

Go to TOP