Komunikace s advokáty a veřejností je klíčová, mediální rodina ČAK stále roste

Efektivní komunikace je klíčovým prvkem fungování každé profesní organizace. Česká advokátní komora není výjimkou. Její dialog s advokátkami a advokáty zajišťuje předávání důležitých informací, podporu odborného růstu a dodržování profesních a etických standardů. Komunikace s veřejností pak posiluje důvěru v právní služby, zvyšuje právní povědomí a napomáhá ochraně práv občanů. V těchto dnech, kdy jeden z komunikačních komorových nástrojů – Advokátní deník – vstupuje již do sedmého roku svého fungování a mediální rodina ČAK se stále rozrůstá, přinášíme přehled všech jejích „členů“.

„Otevřenost, srozumitelnost, transparentnost, jakož i vhodně zvolená forma komunikace jsou základem efektivního propojení mezi advokáty, Komorou a společností jako celkem. Mohu potvrdit, že Komora si je vědoma, že informování advokátek a advokátů o stavovských a profesních změnách, stejně jako zvyšování právního povědomí mezi širokou veřejností, jsou nezbytné pro dobré fungování advokacie i právního státu. Jsem osobně velmi rád, že Česká advokátní komora jako profesní organizace i nadále inovuje a přizpůsobuje svá média aktuálním potřebám a výzvám,“ říká místopředseda České advokátní komory zodpovědný za vnější vztahy Ondřej Trubač.

„Česká advokátní komora využívá k informování advokátů i veřejnosti širokou škálu komunikačních prostředků, ať jde o tiskové zprávy, newslettery zasílané přímo do e-mailových schránek advokátů, oficiální webové stránky ČAK, Advokátní deník, Bulletin advokacie a samozřejmě i sociální sítě. Jsme opravdu rádi, že portfolio médií je tak široké, že se skutečně každý k informacím z Komory dostane ve formě, která je mu blízká,“ dodává vedoucí Odboru pro vnější vztahy a tisková mluvčí ČAK Iva Chaloupková.

Hlavním zdrojem informací jsou oficiální webové stránky ČAK www.cak.cz, které byly v květnu 2024 zcela zmodernizovány tak, aby odpovídaly současným trendům, a představují tak klíčový informační portál pro advokáty, advokátní koncipienty i širokou veřejnost.

Advokátní veřejnost si chválí zejména Portál ČAK, kde najde vše, co je primárně určeno advokátům a koncipientům. Je to místo, odkud se lze po přihlášení přes NIA, datovou schránku nebo bankovní identitu dostat ke spravování údajů v elektronické knize úschov, upravovat své profily, žádat o výpisy a další. Právě přes Portál ČAK proběhnou již za pár dní, přesně 15. dubna, i testovací volby do orgánů ČAK (čtěte ZDE).

 

Každé advokátce a advokátovi přicházejí pravidelně do e-mailových schránek newslettery a Flash Newsy z představenstva.

Jejich posláním je, aby každý člen stavu byl bezodkladně informován o dění na Komoře, nabídkách seminářů, projektech a dalších událostech, které se mohou dotýkat výkonu jeho praxe.

 

Dalším zdrojem informací je pak Bulletin advokacie, prestižní odborný časopis České advokátní komory, který slouží jako klíčový informační kanál pro advokáty, právníky a odbornou veřejnost. Jeho exkluzivita spočívá v kombinaci hluboké odbornosti, aktuálnosti a autoritativního pohledu na právní problematiku.

„V Bulletinu publikujeme analýzy aktuálních právních problémů, jakož i nejnovější judikatury, legislativní komentáře, výběr z kárné praxe a aktuální advokátní otázky, čímž přinášíme čtenářům ověřené a relevantní informace, které nelze najít v běžných právních médiích,“ uvádí šéfredaktorka Bulletinu advokacie Hana Rýdlová a dodává: „Bulletin je dostupný v tištěné papírové podobě nebo online, a to na vysoce uživatelsky komfortní platformě, což zvyšuje jeho hodnotu a využitelnost v každodenní advokátní praxi.“

 

Vedle Bulletinu advokacie neměla Česká advokátní komora dlouho médium, jehož prostřednictvím by mohla veřejně a ideálně obratem reagovat na legislativní, judikatorní či jiné profesní informace a významné události. To se změnilo v dubnu roku 2019, kdy do mediálního kyberprostoru poslala zpravodajsko-odborný Advokátní deník.

Za šest let své existence se Advokátní deník jako nový a moderní komunikační kanál stal vyhledávanou platformou a zdrojem aktuálních a odborných informací pro čtenáře nejen z řad advokátů, ale i široké odborné veřejnosti.

„K dnešnímu dni si Advokátní deník připsal bezmála 13 tisíc příspěvků, což je v porovnání se skutečně skromným redakčním týmem opravdu pěkná cifra,“ uvádí šéfredaktorka Advokátního deníku Hana Rýdlová. „Z tohoto počtu byly za celou dobu existence deníku nejvíce vyhledávány články z rubriky, kterou jsme operativně zřídili v době covidové pandemie, v závěsu jsou to zprávy týkající se posledního sněmu, legislativní novinky a advokátní judikatura. Osobně mě velmi těší, že čtenáři rádi čtou i rozhovory se zajímavými zástupci našeho stavu nebo dokonce i příspěvky o historii advokacie,“ dodává.

 

  Tu nejrychlejší a současně velmi interaktivní formu komunikace s advokáty i veřejností pak představují sociální sítě, z nichž dominuje zejména dnes mezi uživateli oblíbený LinkedInInstagram. Komora vede také účet na síti X, dříve Twitter, a na kanále Youtube.

Na LinkedIn vstoupila Česká advokátní komora 21. ledna 2022 a k dnešnímu dni se těší zájmu 7 425 sledujících uživatelů. Na Instagramu je aktivní od 2. října loňského roku a aktuálně její účet sleduje 890 osob. Nejdéle je pak na síti X, od roku 2016 a její účet sleduje 5 679 sledujících.

„Osobně sociální sítě vnímám velmi pozitivně. Jsem rád, že Komora využívá i tyto moderní komunikační nástroje, jejichž prostřednictvím může oslovit širší okruh korespondentů,“ uvádí Ondřej Trubač. „Největšímu zájmu se na sociálních sítích těší posty o dění na Komoře, ať jde o advokátní sliby, které jsou slavnostním završením náročné cesty do advokacie, nebo o stavovské legislativě. Naprosto nejsledovanějšími posty na obou sítích to byly právě ty příspěvky, které informovaly o novém advokátním tarifu, a zejména pak o rozsáhlé novele zákona o advokacii, která v těch to dnech nabývá účinnosti,“ přibližuje Ondřej Trubač.

V neposlední řadě komunikuje Komora také prostřednictvím tiskových zpráv a dalších mediálních výstupů. Komunikaci s advokáty ale zprostředkovávají také konference, semináře, workshopy, jejichž nabídka je velice pestrá v mozaice odborných i soft skills témat si to své najde určitě každý.

 

„Velmi pozitivní ohlas u veřejnosti mají také projekty, jimiž Komora rovněž komunikuje a zprostředkovává cenné informace veřejnosti,“ uzavírá výčet Iva Chaloupková. „Ať jde o Právníka roku, Advokáty proti totalitě, Advokáty do škol nebo Advokáty do dětských domovů, vše najde veřejnost na našich webových stránkách, informujeme o nich také na Advokátním deníku a sociálních sítích,“ dodává závěrem.

 

„Věřím, že je z tohoto výčtu evidentní, že advokáti i veřejnost mají skutečně možnost získat potřebné informace o dění v České advokátní komoře snadno a rychle, a to i ve formě, která je jim blízká,“ uzavírá Ondřej Trubač.

 

Redakce AD

Foto: redakce AD

Go to TOP